Agnes Rudbo från Tärningen är Kastad och Dungeons & Diceappointments spelleder oss och Iskra Hedvall i Dungeons & Dragons 5E.
För att hitta ett sätt att ta sig in i det magiskt slutna Jubilariet rekryterar den före detta soldaten Flynn ett grupp äventyrare för att undersöka en ledtråd magikerna sägs besitta. Tillsammans ger sig den lilla gruppen iväg och det blir snart uppenbart att tydlig kommunikation inte biter på alla.
Från magikernas tillhåll börjar kompaniet sin färd mot kryptan där det magiska föremålet de söker ska gå att hitta. Väl där börjar problemen snabbt att hopa sig, allt under Flynns strikta order.
Väl inne i de mystiska gångarna tvingas medlemmarna i Flynns kompani reflektera över sina val och hur vägar inte alltid leder dit man tror.
Den avslutande delen av Flynns kompani. Hittar hjältarna vad de är här för? Och kommer alla komma ut ur grottan med hälsan i behåll? Eller komma ut alls?