Vi fortsätter att släppa bonusavsnitt från Svartvikens Patreon Podd. Denna gång avsnittet om Level Design från Augusti 2023. Där Moa, Anna och Krister pratar om hur man kan använda "Level design" tekniker ifrån datorspel som stöd för spelledare. Genom att växla rytm och takt, sätt att strukturera upp kartan så att den knuffar spelarna till nya platser och genom att lyfta fram focal points som guidar spelarna dit man vill. Självklart nämner vi också skillnader mellan det visuella och återberättade mediet som gör att det kan bli svårt att ta teknikerna rakt av, text interaktion med spelvärlden. I detta avsnitt får ni höra om varför Moa hatar pussel. Varför man ska göra rollspelsäventyr till en pin-ball maskin? Och varför det kan vara bra att en NPC säger hej till alla utom Barbro i lunchrummet?
Avsnittet spelades strax efter Moa fick den briljanta idén att göra en reklam film inför Lund1923 med en sjungande död fisk. Det sägs att fisklukten fortfarande inte gått ur hennes mikrofon nu 3 år senare...